Θέμα της παράστασης είναι η συνάντηση του Ορέστη με την Ηλέκτρα στον τάφο του δολοφονημένου πατέρα τους Αγαμέμνονα. Στη βαθμιδωτή βάση του τάφου (επιτύμβια στήλη με ανάγλυφη ανθεμωτή επίστεψη) κάθεται η Ηλέκτρα που θρηνεί, στηρίζοντας το κεφάλι στο αριστερό της χέρι. Φορά πολύπτυχο διάφανο χιτώνα και ιμάτιο πού πέφτει από το κεφάλι της. Μπροστά της υπάρχει μια υδρία. Πίσω της βρίσκονται οι δύο θεραπαινίδες της. Η μία σκύβει προς το μέρος της και η άλλη κουβαλάει ένα δίσκο με προσφορές και μια υδρία. Ο Ορέστης πατά στη βαθμίδα του τάφου και απλώνει το δεξί του χέρι προς την Ηλέκτρα. Φορά ιμάτιο, κωνικό πίλο (σκούφο) και κρατά ραβδί οδοιπόρου στο αριστερό του χέρι. Πίσω του και πλάι στο άλογο, στέκουν ο φίλος του Πυλάδης και ένας νεαρός υπηρέτης.
Λεζάντα Πήλινο "μηλιακό" ανάγλυφο με τον Ορέστη και την Ηλέκτρα στον τάφο του Αγαμέμνονα
Μυθικά πρόσωπα Πυλάδης (Ήρωας) ,Ορέστης (Ήρωας)
Είδος Ανάγλυφο
Προέλευση Μήλος (;)
Σημερινή θέση Μουσείο Παύλου και Αλεξάνδρας Κανελλοπούλου, Αθήνα
Αριθμός ευρετηρίου 2122
Χρονολόγηση 470-460 π.Χ.
Σημειώσεις
Παρόμοιο "μηλιακό" ανάγλυφο με τον Ορέστη και την Ηλέκτρα στον τάφο του Αγαμέμνονα υπάρχει στο Μουσείο του Βερολίνου, βλ. Melisches Relief: Orest und Elektra am Grab ihres Vaters Agamemnom - Recherche | Staatliche Museen zu Berlin (smb.museum) & Digital LIMC (weblimc.org)., και στο Μουσείο του Λούβρου relief ; plaque de Milo(?) - Louvre Collections & Digital LIMC (weblimc.org)
Συνδεδεμένοι
μύθοι